Kalite ve Akreditasyon

SONER GÜNEŞ

Soner GÜNEŞ

Kalite ve Akreditasyon Sorumlusu

s.gunes@mkptso.org.tr

  • TOBB Akreditasyon sürecinin takibinin yapılması, gerekli form, politika, tanımlar ve dokümantasyonların hazırlanmasını sağlamak.
  • TOBB tarafından akredite oda belgesinin alınması, yönetilmesi işlerini takip etmek.
  • Stratejik Planın hazırlanması ve uygulanmasını sağlamak ve takip etmek.
  • Akreditasyon toplantılarına gündem hazırlamak, geçmiş toplantıların sonuçlarını incelemek.
  • Akreditasyon şartlarının birimler tarafından uygulanmasını takip etmek.
  • Kuruluşta planlanmış sonuçlara ulaşmak ve bunlarla ilgili sürekli iyileştirme için gerekli faaliyetlerin uygulanmasını sağlamak.
  • Kuruluşun, kalite el kitabı ile standardın istediği prosedürleri hazırlamak.
  • Kuruluşta görev tanımlarının, yetki ve sorumlulukların açıklanarak dökümante edilmesini sağlamak.
  • Akreditasyon Kararlarını kontrol ve takip etmek.
  • Odanın kalite problemlerinin çözümü ve kalite ile ilgili her türlü bildirimin yapılması için ilk mercidir. Kalite biriminin sorumlusudur.
  • Kalite Yönetim Sisteminin uluslararası kalite standardına uygun olarak etkin bir şekilde kurulması, yürütülmesi, dokümanların hazırlanması, sisteme uygunluk açısından gözden geçirilmesi, dağıtılmasını takip ve kontrol etmek.
  • Stratejik Planın hazırlanması ve uygulanmasını sağlamak ve takip etmek.
  • Kalite Sistemi ile ilgili olarak dış kuruluşlara karşı odayı temsil etmek.
  • Yönetimi Gözden Geçirme Toplantılarını organize etmek, Toplantı tutanaklarının tutulması ve katılımcılara dağıtılmasını sağlayarak, kalite sisteminin performansı konusunda yönetime rapor vermek.
  • Genel Sekreter tarafından onaylanarak yürürlüğe giren Kalite El Kitabını ve tüm sistem dokümanlarının kontrolünü yapmak.
  • İç denetimleri ve tetkikleri organize etmek, gerçekleştirilmesini sağlamak ve gelen sonuçlara göre tedbirleri almak.
  • Üye şikayetlerini almak, takip etmek, gerekiyorsa kurum içine duyurmak, kayıt altına almak ve kalite sistemini ilgilendiren her türlü anket çalışmasını yapmak ve değerlendirmek.
  • Düzeltici Önleyici Faaliyetlerin koordinasyonunu ve sonuçlandırılmasını takip etmek.
  • Kalite biriminin çalışmalarını koordine etmek.
  • Genel Sekreter’e Kalite Sisteminin işleyişi, etkinliği ve problemleri hakkında rapor vermek.
  • Kuruluşta planlanmış sonuçlara ulaşmak ve bunlarla ilgili sürekli iyileştirme için gerekli faaliyetlerin uygulanmasını sağlamak.
  • Kalite Yönetim Sistemi için gerekli proseslerin oluşturulmasını, uygulanmasını ve sürekliliğini sağlamak.
  • Kalite Yönetim Sisteminin performansı ve iyileştirilmesi için herhangi bir ihtiyaç olduğunda üst yönetime bilgi vermek.

İlgili Dökümanlar