-
Soner GÜNEŞ
Kalite ve Akreditasyon Sorumlusu
s.gunes@mkptso.org.tr
- TOBB Akreditasyon sürecinin takibinin yapılması, gerekli form, politika, tanımlar ve dokümantasyonların hazırlanmasını sağlamak.
- TOBB tarafından akredite oda belgesinin alınması, yönetilmesi işlerini takip etmek.
- Stratejik Planın hazırlanması ve uygulanmasını sağlamak ve takip etmek.
- Akreditasyon toplantılarına gündem hazırlamak, geçmiş toplantıların sonuçlarını incelemek.
- Akreditasyon şartlarının birimler tarafından uygulanmasını takip etmek.
- Kuruluşta planlanmış sonuçlara ulaşmak ve bunlarla ilgili sürekli iyileştirme için gerekli faaliyetlerin uygulanmasını sağlamak.
- Kuruluşun, kalite el kitabı ile standardın istediği prosedürleri hazırlamak.
- Kuruluşta görev tanımlarının, yetki ve sorumlulukların açıklanarak dökümante edilmesini sağlamak.
- Akreditasyon Kararlarını kontrol ve takip etmek.
- Odanın kalite problemlerinin çözümü ve kalite ile ilgili her türlü bildirimin yapılması için ilk mercidir. Kalite biriminin sorumlusudur.
- Kalite Yönetim Sisteminin uluslararası kalite standardına uygun olarak etkin bir şekilde kurulması, yürütülmesi, dokümanların hazırlanması, sisteme uygunluk açısından gözden geçirilmesi, dağıtılmasını takip ve kontrol etmek.
- Stratejik Planın hazırlanması ve uygulanmasını sağlamak ve takip etmek.
- Kalite Sistemi ile ilgili olarak dış kuruluşlara karşı odayı temsil etmek.
- Yönetimi Gözden Geçirme Toplantılarını organize etmek, Toplantı tutanaklarının tutulması ve katılımcılara dağıtılmasını sağlayarak, kalite sisteminin performansı konusunda yönetime rapor vermek.
- Genel Sekreter tarafından onaylanarak yürürlüğe giren Kalite El Kitabını ve tüm sistem dokümanlarının kontrolünü yapmak.
- İç denetimleri ve tetkikleri organize etmek, gerçekleştirilmesini sağlamak ve gelen sonuçlara göre tedbirleri almak.
- Üye şikayetlerini almak, takip etmek, gerekiyorsa kurum içine duyurmak, kayıt altına almak ve kalite sistemini ilgilendiren her türlü anket çalışmasını yapmak ve değerlendirmek.
- Düzeltici Önleyici Faaliyetlerin koordinasyonunu ve sonuçlandırılmasını takip etmek.
- Kalite biriminin çalışmalarını koordine etmek.
- Genel Sekreter’e Kalite Sisteminin işleyişi, etkinliği ve problemleri hakkında rapor vermek.
- Kuruluşta planlanmış sonuçlara ulaşmak ve bunlarla ilgili sürekli iyileştirme için gerekli faaliyetlerin uygulanmasını sağlamak.
- Kalite Yönetim Sistemi için gerekli proseslerin oluşturulmasını, uygulanmasını ve sürekliliğini sağlamak.
- Kalite Yönetim Sisteminin performansı ve iyileştirilmesi için herhangi bir ihtiyaç olduğunda üst yönetime bilgi vermek.